Alla inlägg under mars 2009

Av Maurice - 27 mars 2009 22:08

... fy ... INTE roligt ... ligger mer sänkt än Titanic. Drabbades av djävulens påfund - vinterkräksjukan! På riktigt. Hela gårdagen vill jag glömma. Fort. Trodde man gick fri från sån skit som hund, men neeeeeeeeeeeeeeeeeej. Är sjukt trött idag, sånt där tar på vet ni.

Asså, efter att ha försökt tippa ut allt jag hade i kroppen försvann typ matlusten, och, utan mat inget liv, ni fattar, panik! Men lyckades till slut slicka i mig en chipsbit - HA de smörar ju när de är oroliga ...

En skön grej är att jag nu markerat revir för alla fyllon som kräks runt knutarna här på helgerna - jag regerar! 

Hur som helst så mår jag väl rätt ok nu efter att ha sovit hela dan. Imorgon blir det röj på Slätten - yeeha!


Slick på er!


... jo, läste att vinterkräksjukan för hundar kan leda till döden - ha! jag skrattar liemannen i ansiktet ...


trött

Av Maurice - 6 mars 2009 22:58

Tja.

Dagen började sådär ... fick skinka till frukost och det var väl gott, men plötsligt låg skiten där på mattan - kräktes. Inte så snyggt, men sen ångrade jag mig och tänkte ta en backning på samma skinka, men det gillades INTE. Hur det nu var så var man på tom mage när det blev tid för middag, och då slängde jag ihop något snabbt och enkelt.



Dagens middagstips är parmalindad majskyckling med balsamsås:

att ha i:

en kycklingfilé, lite parma, en skvätt grädde, oregano, salt och lite peppar, balsamvinäger, kanske typ en tesked kycklingfond och levergodis.

Matte sätter ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda parman runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö över en rejäl näve levergodis.


                


Till dessert något gott utan svårigheter - pannacotta med kryddäpplen:

kasta i:
nåt stackars gelatinblad, lite vaniljstång och en skvätt grädde (visp inget magert skit), socker, gräddfil. Och sen äpplet: typ ett halvt äpple, lite socker igen och lika mkt vatten, snygg stjärnanis, en bit kanelstång och pyttelite stött kardemumma, och så lite rostade mandelspån, ett ben.


Låt gelatinbladet ligga i kallt vatten 5 min. Dela vaniljstångsbiten på längden och skrapa ur fröna. Koka upp grädde, socker och vaniljfrön. Ta kastrullen från värmen. Rör ner gelatinet i grädden så att det smälter. Blanda ner gräddfilen. Häll upp i glas och låt stå i kyl minst 4 tim. Skala, kärna ur och klyfta äppelbiten. Smält sockret i en kastrull. Tillsätt vatten och kryddor. Låt koka några minuter. Lägg i äppelbiten och koka på svag värme 5 – 10 min. Låt det svalna. Lägg äppelkalaset på pannacottan och strö över rostade mandelspån vid servering så ser det lite fancy ut. Ta ett litet ben av den vridna sorten till garnering så räcker desserten hela kvällen, he, he.


            


Bon appetit kompisar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards